身為女人雜談

Cmw Boni
7 min readApr 25, 2020

--

(我真係唔識起題,打打下都夜晚三點,又係Facebook status太長就搬嚟,多多指教)

近排真係係咁寫字,喺無得影相嘅環境下,(畢咗業先發現其實我真係幾鐘意做作品,嗚嗚,小妹網站傳送門:bonniecheng.com)我諗呢個係唯一令我可以stay sane嘅方法。亦都多謝Facebook比我stalk到唔少倡議寫粵語嘅人,令我拋開咗寫粵文就一定唔可以混集英文字詞嘅諗法,既然粵英夾雜係我地香港人表達自己諗法嘅方式,就一於係咁樣紀錄我地自己嘅諗法。

今日想講下多啲女人嘅topic。(因為啱先同室友講開呢個topic lol)我諗我係喺呢度,先會feel到「身為女人」嘅概念係點-唔係代表喺香港無呢一種想法,而係可能喺呢度先可以比較articulate到,喺一個社會入面身為女人係點樣。

高規格頭盔已上,我唔係女權分子,我唔係要為所有女權topic負責,就算係女權分子都唔需要好似superman咁著住條紅底褲周圍飛去拯救地球,我只係寫下字嘅姐。

就算我係喺中學嘅時候,從來都無咁強烈地覺得身為一個女性原來可以係咁大制限-當然,我會從joint school識落嘅男校男仔睇到,傳統男校嘅自由度永遠都係比傳統女校大好多-但呢個男女之別從來都無真係咁crazily bother過我,咁喺自身環境盡量做好啲,做返一個人嘅本份就可以-

但當我喺柏林,可能話喺網路上遇到唔少因為婚姻而移居嚟德國嘅香港女人嘅時候,喺住嘅土耳其區見到永遠都係女人推住BB車嘅moment嘅時候,身為女人嘅感覺就會比較強烈-代表住限制嘅感覺。

有好多人一諗起話「嫁過嚟嘅香港女人」(因為婚姻而移居好似聽落neutral 啲,係咪會變咗因女),好多Müller Schneider*就會諗起好多stereotype,尤其你見到好多香港女人無啦啦喺香港人group度好多德國surname,我第一個諗法係「點解呢班香港女人要轉名?」當然呢個都係帶judgy嘅諗法,我絕對唔否認我有架-

但當你慢慢了解到,原來因為喺呢度,let say你如果係一個阿媽,帶住兩個小朋友出境,呢度嘅入境處係會因為你同小朋友嘅姓唔同而問你好多野,而為咗少好多官僚上嘅麻煩,再加埋入鄉隨俗,好多香港女人都會就會改咗自己個姓,咁你可以會問,點解呢度係仲係咁傳統,香港都未洗改姓啦-就算法律上容許複姓(例如我嫁過姓Schneider就變成Cheng-Schneider),但好多時都要女人改姓?(雖然呢個情況係慢慢有改善)仲未計通常喺呢度生小朋友,通常都係女人留喺屋企湊仔(德國/香港女人通用),即係如果你嚟到,你想追事業,但又要湊仔(呢度無四大長老),做家務(呢度無菲律賓印尼孟加拉外傭比你班mom同班sir差遣),仲可能要學德文,你又咁啱搬咗去一個唔太國際化嘅村落度,啲人可能會覺得你「亞洲女人都係貪錢貪visa先過嚟」,而你又唔係好識講德文去講你自己嘅移民故事,例如可能你本身喺香港高薪厚職,因為伴侣,又或者你只係想下一代有更好嘅環境,嚟到呢度重新開始;仲未計其實可能最後你婚姻破裂,你喺德國,又可能唔想帶你嗰個已經好適應德國環境嘅小朋友返香港,而人地叫你個名已經變成Frau Schneider-so on and so forth

只係想講,所謂「食洋腸」真係無平時啲人(或者係兒登仔)你諗到咁爽,你見到呢班人,不論男女,所謂移民外地,「你就爽皮啦」,其實打個game可以一樣咁難,生活上都係spawn 好多怪比你打,只係入咗唔同server打機,無話入咗德國ser啲怪會變咗史萊姆。lol anyway 可能而家嘅我,見到呢班Müller會比較empathetic 啲?

仲未計香港女人,已經係比較幸福啲,起碼通常都會識講流利英文,好努力搞掂埋個德文,本身有一技之長會有多返少少機會去做野。如果係Badestr**嗰頭住嘅女人,可能唔知點樣盲婚啞嫁拉丁字母都未識睇,由唔知邊條村落就嫁過德國,真係you can do your math how hard will it be for these women 啦-呢度啲比女人睇嘅家暴支援熱線,係寫德英阿拉伯土耳其俄文架(唔係話個個移民都會打女人,但係如果你見到係用咩語言去寫,就諗到邊一個migration background嘅人會比較多會遇到呢種問題)

跳返自身,我諗我從來都無咁強烈覺得,作為一個女人,真係好忙,首先已經就快廿六歲,啱先畢業,一定要脫離屋企,你要搵工,搵到嘅可能會想追下事業,儲下錢,雖然你無固定嘅伴侣,但係你都會諗,如果有都要係時候諗呢啲,過多排又高齡產婦,本身呢個age已經十萬樣野喺個腦度要做,但係作為一個女人,就係多咗生理時鐘呢一個概念,而呢個moment真係feel到個鐘tic得愈黎愈大聲-我已經去到一個moment諗過,就算我想有小朋友,不如好似呢度嘅Clevershuttel咁,basically就係如果你想搭的士,有人同你同行,大家就可以share返的士嘅費用,如果我屋企家姐想有小朋友/朋友想有小朋友,就好似carsharing咁幫手share下啲cost,集中資源,幾個供一個咁樣比較化算,當然呢個只係一個想法,搞掂自己先講啦,而搞掂自己一part已經係我諗嚟緊呢兩年嚟最大嘅課題。獨立呀嗎,呢幾排成日都咁講架啦~

雖然我無諗過要成為咩藝術家,但如果拎返自身呢行嚟講,如果身為一個女性藝術家,gallery會驚你無啦啦去咗生仔要停產artwork-所以即係話如果你要發展你嘅藝術事業,你基本上都可以唔洗諗生仔,同埋你可以睇下M+係得幾少女性藝術家嘅作品,despite香港咁多藝術系嘅grad都係女人就明,作為一個女人你永遠都係有犧性,但係如果一個男人有小朋友,係唔會需要有呢個犧牲。

喺政圈context,係無人會質疑男政客「咁你個小朋友係邊個湊?」就好似蔡英文大選之前有藍營啲人攻擊佢,無小朋友嘅人點會明白育兒policy;但當如果蔡英文有小朋友,佢地同樣都可以話「你有小朋友點解你唔係喺屋企」男左女右,but women are always never right. (lol)

去到一個位,我記得近排同朋友都有講過呢個topic,佢講到真係好難怪有時啲女人真係會變成怪獸,太林善,唔harsh唔惡,就會比人話你無工作能力。回想起以前嗰一班變哂癡線女人嘅女老師,你作為一個女學生點都係鐘意同男人相處,因為佢地總係會chill好多,少好多無謂嘅 management of how you should behave as a woman,而可能班女人知道,呢個世界佢唔harsh你,迫你去either變成一個職場上好強嘅女人,或者係變成一個超守婦道嘅女人去嫁人,你嘅生活就會好困難,當然,無必要係either or 嘅,但係諗下佢地可能由細就係比人壓迫成咁嘅樣,喺佢地認知嘅pattern只有呢種玩法先可以生存,所以套返落去下一代度應該都大約會work-

我當然都係好討厭咁樣嘅教育模式,但係梳理清楚點解佢地會咁樣,都係改善問題嘅第一步嚟嘅。如果個社會對女人empathetic啲,有多啲支援,in general empathetic啲,例如話如果產假嚟講,如果全世界都好似瑞典咁,女人生仔,男人強制留喺屋企幫手湊,就無咗一種「你係女人要喺屋企湊仔所以你唔會有咁多機會as 一個男人」女人都可以發展佢嘅事業,而想湊仔嘅男人都有機會多啲時間同機會去享受湊仔嘅樂趣,and more importantly 責任啦。

而作為女人,係唔應該拎住支槍喺度互「fair」其他女人「點解你轉咗surname」「點解你唔生仔」「點解你咁咁咁」嘅lol 應該拎住支槍去「fair」班官,「fair」個社會?例如話點解出入境同仔女唔同姓嘅要咁麻煩for instance

註一:德國常見姓氏,就好似姓陳姓黃咁

註二:Badestr 係我住嘅土耳其人區最旺嗰條街

註三:我打完成篇發現我一隻粗口字都無用過,睇嚟我講正經野真係可以好正經wow

註四:收尾好似有啲草草了事feel,人生

--

--