做人最緊要獨立啲-

Cmw Boni
May 14, 2021

--

(一直都好想講嘅topic,琴晚終於寫好。發現自己facebook好多人都唔再喺上,特此喺度post埋)

喺攝影云云咁多category入面,我諗我最鐘意影嘅係影結婚嗰日嘅相-因為通常情況下,啲人都幾開心,就算叫佢地一齊影相,擺下pose都係ok-你唔洗左氹右氹,啲人都好好心情-

但可能真係識我嘅人亦都會知道,其實每次講結婚呢個topic,我都係會話「你諗清楚未」,我真係唔想咒任何人嘅關係,其實我只係想make sure 你清楚自己sign up for 乜野-尤其係異地婚姻。咁當然你會話,「屌講得結婚,咁都係諗清楚先話你知」但係有幾多,係真係一個informed decision? I really doubt.

我成日覺得,結婚嘅野,我真心希望大家相安無事,可以白頭到老,until death parts, 你估婚姻搞唔掂好玩?喺現實中,往往數據都話你知,好多人嘅婚姻最後都無辦法走到最後-當然,我見住屋企由中一去到中五(當然唔只,但係最癲嘅時間都有五年,警察有段時間成日都嚟,因為我地屋企太撚柒嘈lol鄰居屌唔住,警察上到黎都慣,「又係你呀」mode),由朝罵到晚嘅屋企,我覺得喺一啲無可救藥嘅關係入面,離婚係好嘅事,雙方(以及其子女, hi that was me)都可以解脫唔洗stuck喺一段垃圾關係度-但如果係為咗同伴侶結婚而放棄哂原居地所有野,拎住家庭團聚簽證嘅人,要離婚嘅成本相對比較正常嘅婚姻,就會比較複雜。

試諗下拎住一個family reunion visa,黎到一個鳥都屙不了蛋(因為雀仔都話電話收唔到信號無得碌電話屙蛋),電話都收唔撚到(德國好多村連普通2g都收唔閪到),亞洲超市都無間嘅德國村落,你車又唔識渣(無咁多uber你可以call),出入都要老公車-你德文唔好,或者又趕住生仔尾班車,你返唔到工,documents 你老公唔會幫你睇,乜都自己硬著頭皮逐字google(sor真係見好多lol,官僚德文好難明,但係d男人作為native speaker係唔會幫手睇)-你又lonely又無朋友,呢一種係咪真係一種你會想過你生活?

如果好彩,頭三年相安無事,你拎到PR,但係婚姻嘅頭三年已經開始搞唔掂,PR未拎到,而你本身家鄉嘅政經狀況又有點柒頭皮(呢樣野唔單只係香港,好多南美,東歐國家都係),完全地進退失據

然後PR未拎到,但段關係已經收皮,咁你點算?再未講,其實德國都真係好多家暴。每三日就有一個女人就會比伴侶家暴到有生命危險嘅地步,當然,喺疫情底下,又再更加worse左,男女人都比伴侶打嘅情況都多咗好多

而我講呢種種,未必會發生喺每一個人身上-亦都因為篇幅所限,我都簡化咗情況,柏林係收到電話嘅lol,但大約都係綜合我所見嘅case黎講,各種嘅情況都有-

而另外我必須強調,有好多人都真係會無事到尾,但係我只係想講,如果你拎住嘅簽證,係建基於喺一段感情上面,which 人係會係咁變,其實你會喺一個好vulnerable 嘅position-如果你係「嫁過黎」,而你已經放棄哂原居地嘅所有野,你唔想返原居地,好多時可能連家暴都啞忍-呢一種係咪所謂嘅幸福?

當然你可以話,如果我嘅簽證,係工作簽證,都係可以第二日就比人炒鳩咗架啦,但係,老細可以換,搵過份工唔易,但亦都唔會難得過搵一個信得過嘅伴侶-

就算一個伴侶呢一刻好愛你,可以對住你水汪汪大眼晴含情默默結婚mode,但下一刻,都可以變得好唔同,而無人可以講得埋係咪真係會變得咁差,而普通分手,都好少人可以分得graceful,更何況係離婚?

而我覺得可以做嘅係,有得揀嘅話(如果你話急住走佬著草唔計),唔好放自己喺一個vulnerable position,用自己嘅力申請簽證,(讀書/工作簽證),有自己嘅工作同錢(男女都係),有咩事起上黎都可以有能力從一啲toxic嘅關係走到,因為喺一個無助嘅position,真係好撚痛苦。Strong and independent,真係好撚重要,真係唔係只係咩女權撚口號乜閪,而係減少potential 痛苦嘅方法-

我以前未畢業未搵到工仲有partner嘅once upon a time,亦都有諗過用類似嘅方法留喺德國,但係見過好多唔同嘅case,都真係覺得,要自己死掂佢未嘗壞事

最後,我都更加想再三強調,我寫呢堆字,都只係想contribute to你嘅decision making 入面,去到最後,你決定行咩路,去邊,要做咩決定,其實我點都會希望你平平安安同開心(不論個「你」係邊個都好),老娘我好認真架

--

--